Tips om att plugga lättare


1. Gör den svåraste läxan först

2. Ha inte mobil/tv i närheten då kommer du bli distraherad

3. En bra hemsida om du ska plugga glosor är www.glosor.eu

4. Om det är ett ord du inte kommer ihåg så lätt säg ordet högt, skriv ordet flera gånger rita ordet(om ordet tex är katt)

5. Om du har ganska lång bussresa hem från skolan kan du ju plugga på bussen.

6. Va aktiv på lektionerna! tänk inte jag gör det hemma istället de bästa stället du lär dig saker på är i skolan så var alltid med på lektionerna och antecka.

7. Om du ska ha prov kan du göra 1 låtsas prov dagen innan satt du vet att du är säker på allting.

8. Skjut inte upp läxorna dagen innan dom ska lämnas in för då kommer du inte ha gjort ditt bästa på läxan. Gör den direkt när du får den.

9. Fråga alltid även om det känns pinsamt det kommer att vara värt det. För om du inte förstår så kommer du inte förstå längre fram så fråga :D

10. Gör alltid ditt bästa även om du är dålig, då har du gjort ditt bästa och det kommer du få cred för det tro mig.


Kommentarer
Postat av: KG

Jag ska använda mig av dina tips i jobbet. Kram

2011-09-30 @ 23:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0